סרטן השד 11.09.2019

בסיס לאסטרטגיה טיפולית מותאמת אישית לעיכוב התקדמות סרטן השד

עיכוב Bcl-2 / Src משולב פוגע בתאי סרטן השד בעלי תכונות של תאי גזע

תאי סרטן השד (אילוסטרציה)

לתאי סרטן השד בעלי תכונות של תאי גזע יש תפקיד חשוב ומרכזי בהתקדמות הגידול ולכן תאים אלה הם יעדים מרכזיים לטיפול. במחקר שפורסם החודש בכתב העת cancer letters, חוקרים מהמחלקה לפתולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, ארה"ב, מראים ששילוב של עיכוב Bcl-2 / Src יוצר אפקט סינרגסטי הפוגע בתאי סרטן השד דמויי תאי גזע.

החוקרים גילו שבעוד עיכוב ה-Src מגביר שינויים ב-P53י(PUMA) בכיוונים פרו-אפופטוטיים, עדיין נותרת אינטראקציה משמעותית בתאים עם Bcl-2 ו-Bcl-xL, המקדמת עמידות למוות בתאים (עמידות לאפופטוזיס).

בניסוי המדווח החוקרים מראים כי וונטוקלאקס, התרופה הסלקטיבית ל-Bcl-2 שאושרה קלינית, מספיקה על מנת להתגבר על העמידות הזו על ידי מניעת קשירת PUMA / Bcl-2 ובכך להביא לשיפור באפופטוזיס. השפעה זו היתה ספציפית לתאי סרטן שד דמויי תאי גזע מאחר שלא היתה כל השפעה על סוגי תאים לומינליים או בזליים.

לעומת זאת, מעכב ה-Mcl-1 S63845 נמצא בעל פעילות על תאים בזליים, אך לא על תאים דמויי תאי גזע, ממצא שהדגיש את התלות ב-Bcl-2.

ממצאי מחקר זה חושפים כי עיכוב ה-Bcl-2 / Src vbu הוא טיפול עדיף לתאים בעלי תכונות של תאי גזע ומספק בסיס לאסטרטגיה מותאמת אישית לעיכוב של התקדמות סרטן השד.

מקור:

Sun, Qi, Yufen Wang, and Jay S. Desgrosellier. "Combined Bcl-2/Src inhibition synergize to deplete stem-like breast cancer cells." Cancer letters 457 (2019): 40-46.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן שד,  רגיש להורמונים,  HR+,  וונטוקלאקס,  venetoclax,  עמידות לטיפול,  PUMA,  P53
מאמרים נוספים שיעניינו אותך