מקטע פליטה ירוד 23.07.2018

שיפור בתסמינים ובתוצאים בתוך זמן קצר מתחילת השימוש בסקוביטריל/ולסרטן

סקירה מוקדמת של תגובת מטופלים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד לטיפול בסקוביטריל/ולסרטן

בעיות לב (צילום: אילוסטרציה)
בעיות לב (צילום: אילוסטרציה)

ניתוח ממצאים לפני ואחרי תחילת השימוש בסקוביטריל/ולסרטן (אנטרסטו), בעקבות פרסום המלצות מטעם איגודים מקצועיים, הראה כי מספר חודשים לאחר הכנסת השימוש בסקוביטריל/ולסרטן נצפו ירידות ניכרות בשיעורי האשפוזים הכללים ובתסמינים הקשורים לאי ספיקת לב בקרב מטופלים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה.

סקוביטריל/ולסרטן (Entresto - Sacubitril/Valsartan) בוסס כטיפול יעיל עבור אי ספיקת לב (heart failure - HF) ומקטע פליטה ירוד מנתונים ממחקרים קליניים; עם זאת, קיים מידע מועט לגבי השימוש או ההשפעה של תרופה זאת במסגרת העולם האמיתי.

מחקר זה כלל סקירת תביעות רפואיות ופרמקולוגיות ורשומות רפואיות שהקיפו 200 מטופלים שהחלו טיפול בסקוביטריל/ולסרטן בין אוגוסט 2015 למרץ 2016, לפני הנפקת עדכון ממוקד מטעם הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה (ACC), איגוד הלב האמריקאי (AHA) והאיגוד לאי-ספיקת לב של אמריקה (HFSA) לגבי טיפולים חדשים ב-HF (מאי 2016), אשר כלל המלצות לשימוש בסקוביטריל/ולסרטן. ניתוח בין-נבדקים השווה את התסמינים והשימוש במקורות שירותי בריאות לפני ואחרי תחילת הטיפול.

מטופלים שטופלו בסקוביטריל/ולסרטן היו עם תחלואות נלוות מרובות וכמעט כולם קיבלו טיפול קודם עבור HF. רוב המטופלים החלו את הטיפול בסקוביטריל/ולסרטן במינון הנמוך ביותר, של 24/26 מ"ג פעמיים ביום ומינון זה נותר ללא שינוי בתקופת המעקב בקרב מחצית מהמטופלים.

במהלך ששת השבועות הראשונים לטיפול, מטופלים ספורים הפסיקו את השימוש בסקוביטריל/ולסרטן (5.5%) ו-17% בלבד הגיעו למינון המטרה של 97/103 מ"ג פעמיים ביום לאחר ארבעה חודשי טיפול. שיעור המטופלים עם אשפוז אחר או יותר, מכל סיבה שהיא, ירד באופן מובהק בין התקופה שלפני תחילת השימוש בסקוביטריל/ולסרטן (27.%* לתקופה שאחרי תחילת השימוש בתרופה זו (17.0%; p=0.009). עייפות (Fatigue) דווחה בקרב 51.8% ו-39.5% מהמטופלים לפני ואחרי תחילת השימוש בסקוביטריל/ולסרטן (p=0.027), בהתאמה. קוצר נשימה תועד בקרב 66.7% ו-51.8% מהמטופלים לפני ואחרי תחילת השימוש בתרופה (p=0.008), בהתאמה.

ממצאים אלה, מבדיקות שבוצעו במסגרת העולם האמיתי, מציעים כי סקוביטריל/ולסרטן (אנטרסטו) נקשר לשיפורים בתסמינים וירידה בשיעורי האשפוזים תוך ארבעה חודשים מתחילת הטיפול בקרב מטופלים עם EF ומקטע פליטה ירוד.

מקור:

Adv Ther. 2018 Jun;35(6):785-795. doi: 10.1007/s12325-018-0710-4. Epub 2018 May 17.
An Early View of Real-World Patient Response to Sacubitril/Valsartan: A Retrospective Study of Patients with Heart Failure with Reduced Ejection Fraction.
Antol DD1, Casebeer AW2, DeClue RW2, Stemkowski S2, Russo PA3.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת לב,  סקוביטריל/ולסרטן,  אנטרסטו,  הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה,  ACC,  איגוד הלב האמריקאי,  AHA,  האיגוד לאי-ספיקת לב של אמריקה,  HFSA
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו