סוכרת ותפקוד מיני 18.04.2018

בעיות בתפקוד המיני בקרב מטופלים עם סוכרת

המחקר בדק את ההשפעה של סוכרת על איכות החיים המינית של גברים ונשים סוכרתיים ובני זוגם

אילוסטרציה. ראיון עם מטופל

ידוע כי בעיות בתפקוד המיני (SD- sexual dysfunction) משפיעות על אנשים רבים ברחבי העולם, וכי יש להם השפעות ומגבלות משמעותיות על הביטוי והסיפוק המיני. דבר זה עשוי להשפיע על איכות החיים המינית (SQoL- sexual quality of life) של המטופלים ושל בני זוגם.

החוקרים ביצעו מחקר חתך בקרב מטופלים עם סוכרת ובני זוגם אשר ביקרו בבית החולים Tema General. במחקר השתתפו 130 גברים ו-116 נשים עם סוכרת, ובני זוגם. המשתתפים רואיינו והגברים עברו הערכה באמצעות GRISS-M (Golombuk Rust Inventory for Sexual Satisfaction-Male) או באמצעות SQoL-M, כאשר הנשים עברו הערכה באמצעות GRISS-F  או SQoL-F.

בקרב הגברים הסוכרתיים שהשתתפו במחקר, הגיל הממוצע היה 63.04±10.85 שנים ומשך מחלת הסוכרת (DOD- duration of diabetes) היה 8.38±6.53  שנים. בקרב הנשים הסוכרתיות שהשתתפו במחקר, הגיל הממוצע היה 56.98±9.42  שנים וה-DOD היה 6.11±5.31.

המחקר מצא כי גברים עם בעיות בתפקוד המיני היו מבוגרים יותר ועם DOD גבוה יותר באופן מובהק. ה-SQoL  הממוצע של הגברים הסוכרתיים ובנות זוגם (SQoL-P) היה 42.29±30.88 ו- 52.86±15.26, בהתאמה. ה-SQoL הממוצע של הנשים הסוכרתיות ובני זוגם היה 57.73±14.91 ו- 64.97±19.68, בהתאמה.

ממצאים נוספים הראו כי בנות הזוג של גברים סוכרתיים אימפוטנטים היו בעלות SQoL-P נמוך יותר באופן מובהק, ונצפו תוצאות דומות גם בקרב בנות זוג של גברים עם שפיכה מוקדמת, חסרי חשק מיני, נמנעים מיחסי מין ובעלי בעיות תפקוד.

כמו כן, תוצאות ה-SQoL-P של בני הזוג של נשים סוכרתיות חסרות חשק מיני ונמנעות מקיום יחסי מין, היו נמוכות באופן מובהק. בני הזוג של נשים סוכרתיות אשר מאמינות כי זמן החביון התוך נרתיקי עד לשפיכה (IELT- intravaginal (ejaculatory latency time צריך להיות ארוך, היו בעלי SQoL-P נמוך באופן מובהק.

מסקנות החוקרים היו כי לגיל מבוגר ו-DOD יש הכי הרבה השפעה על התפקוד המיני בקרב נשים וגברים עם סוכרת. הפרעות בתפקוד המיני כמו אימפוטנציה/ כאבים בנרתיק, שפיכה מוקדמת/ אי הגעה לאורגזמה, חוסר חשק מיני והימנעות, השפיעו בצורה ניכרת על ה-SQoL-P של בני הזוג.

מקור:

Owiredu, W.K.B.A. et al. (2018) The Journal of Urology 199,3.

http://www.jurology.com/article/S0022-5347(17)78089-5/fulltext

נושאים קשורים:  מחקרים,  סוכרת,  בעיות בתפקוד מיני,  SQoL,  אימפוטנציה,  כאבים בנרתיק,  חוסר חשק מיני
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו